mandag 7. februar 2011

Fiksing på vintagekjole

Denne fantastiske kjolen kom jeg over på bruktmarkedet under Vaterlandbrua første lørdagen i 2009 - til den fantastiske pris av 120 kr! Jeg kjøpte den uprøvd (var ikke akkurat noe prøverom der nede), for jeg tenkte at hvis den ikke passer til meg, så passer den helt sikkert noen andre.Det viste seg å være utrolige mender sømmonn på innsiden, men ettersom jeg på det tidspunktet var gravid, tok det lang tid før jeg gjorde noe med den.

Men nå i desember 2010 tok jeg meg i nakken la kjolen både ned og ut - i den grad at da jeg skulle bruke den, var den litt i største laget! Så jeg må nok sy den litt inn igjen. Jeg fjernet også de perlebesatte tøystykkene som holdt utringningen sammen. Bildene yter ikke fargen rettferdighet, blitzen gjør at kjolen ser lysere ut enn den er.

Før



Detalj (nå fjernet)


Brukt for første gang (av meg) 11.desember 2010 i Kvindelige Studenters Sangforenings 115-årsjubileum i Det Norske Videnskaps-Akademi i Oslo.

3 kommentarer:

ingrid sa...

Flott kjole!

Unknown sa...

Hei!
Så mye fine ting du lager!!!! kjempeimponert :))
Tar du oppdrag ?

ping sa...

Tusen takk, Silkeveien! Jeg har tatt oppdrag noen ganger, men det har vist seg at det ikke har vært noen god idé, for jeg går av og til i en kreativ "dvale" og da går det år og dag mellom hver gang jeg lager noe. Så jeg har bestemt meg for å ikke ta på meg oppdrag for andre, men kun sy når jeg er kreativ og har overskudd. :)